Методика ознайомлення з природою

Методика ознайомлення дітей з природою

ЕЛЕКТРОНННІ ПІДРУЧНИКИ:


ТЕРМІНОЛОГІЧНИЙ СЛОВНИК

ПОРАДИ БАТЬКАМ:


СКАРБНИЧКА:


Дидактичні пазли "Пори року"





Дидактичні пазли"Хто де живе"



Цікаві  наукові  досліди  для  дітей

 1.Справжній вулкан
Викладіть питну соду в блюдечко і лийте на неї оцет прямо з пляшки. Піде бурхлива реакція нейтралізації, вміст блюдця почне пінитися і скипати великими бульбашками. Для більшого ефекту можна виліпити з пластиліну «вулкан» (конус з отвором нагорі), розмістити його на блюдце з содою, а оцет лити зверху в отвір. У якийсь момент піна почне вихлюпуватися з «вулкана» - видовище просто фантастичне!

2.Соляні чудеса
Приготуйте перенасичений розчин солі (такий, в якому при додаванні нової порції сіль не розчиняється) і обережно опустіть в нього, скажімо, тонкий металевий дріт. Через якийсь час на ньому з'являться кристали. Можете поекспериментувати і опустити в соляній розчин не металевий дріт, а вовняну нитку. Результат буде той же, але кристали розподіляться інакше.

 3.Квіти на воді
Виріжте з кольорового паперу квіти з довгими пелюстками. За допомогою олівця закрутіть пелюстки до центру. А тепер опустіть різнокольорові лотоси на воду, налиту в таз. Буквально на ваших очах пелюстки квітів почнуть розпускатися. Це відбувається тому, що папір намокає, поступово стає важче, і пелюстки розкриваються. Той же самий ефект можна поспостерігати на прикладі звичайних ялинових або соснових шишок. Можна запропонувати дітям залишити одну шишку в ванній кімнаті (вологе місце) і пізніше дивуватися, що лусочки у шишки закрилися і вони стали щільними, а іншу покласти на батарею - шишка розкриє свої лусочки.


4.Таємний лист
Зробити такий лист будинку можна двома способами: 1. Обмакнуть перо або пензлик в молоко і написати послання на білому папері. Обов'язково дайте висохнути. Прочитати такий лист можна, потримавши його над парою (НЕ обпечіться!) Або спробувавши праскою. 2. Напишіть листа лимонним соком або розчином лимонної кислоти. Щоб його прочитати, розчиніть у воді кілька крапель аптечного йоду і злегка змочіть текст.

5.Замерзлі  мильні  бульбашки
У дві баночки налийте порівну мильний розчин. В одну додайте кілька крапель чистого гліцерину. Тепер з цих розчинів один за іншим видуйте два приблизно рівних міхура і покладіть їх на скляну пластинку. Замерзання міхура з гліцерином протікає трохи інакше, ніж міхура з розчину шампуню: затримується початок, і саме замерзання йде повільніше. Зверніть увагу: замерзлий міхур з розчину шампуню зберігається на морозі довше, ніж замерзлий міхур з гліцерином.Стінки замерзлого міхура з розчину шампуню - монолітна кристалічна структура. Міжмолекулярні зв'язки в будь-якому місці абсолютно однакові і міцні, в той час як в замерзлому міхурі з того ж розчину з гліцерином міцні зв'язки між молекулами води ослаблені. Крім того, ці зв'язки порушуються тепловим рухом молекул гліцерину, тому кристалічна решітка швидко сублімується, а значить, швидше руйнується.


6.Робимо воду,яка світиться

Вам знадобиться:
високий стакан - 1 шт.
розчин прального порошку - 20 мл
перекис водню 3% - 10 мл
розчин люминола 3% - 5 мл
кілька кристалів марганцівки
Виготовлення:
Наливаємо в стакан розчин прального порошку.
Туди ж відправляємо перекис водню і розчин люминола.
Окремо розтираємо кілька кристалів перманганату калію (марганцівки) і теж відправляємо в стакан.
При спробі перемішати, суміш спіниться, і буде красиво іскритися.
Але, як вже говорилося вище, після всіх дослідів доведеться вдома прибратися і вимити посуд. Але і цей процес можна зробити захоплюючим, якщо притенить кімнату. Під впливом хлорованої водопровідної води розчини люминола почнуть світитися.

Куточок природи
Облаштування куточку природи у різновікових группах

У дитячому садку дітей ознайомлюють  з природою, та змінами, що відбуваються в ній. На основі набутих знань формуються такі якості, як реалістичне сприйняття явищ природи, допитливість, вміння спостерігати, логічно мислити, естетично ставитися до всього живого. Любов до природи навики бережливого ставлення до неї, сприяють не лише релаксації, але й породжують інтерес до природи. Тому так необхідно мати у дитячому садку живий куточок, де міститимуться кімнатні рослини та якісь тварини. Живий куточок надає можливість зосередити увагу дітей на невеликій кількості мешканців, найбільш типових їх ознаках і тим самим забезпечити глибші й міцніші знання. Різноманіття рослин і тварин, яке діти спостерігають у природі, утруднює виокремлення загального, суттєвого та закономірного у житті рослин та тварин.
     Ознайомлення з обмеженою кількістю спеціально підібраних об’єктів у живому куточку дозволяє вирішити це складне й важливе завдання.  Має значення й просторова близькість мешканців живого куточка. Діти отримують можливість добре роздивитися рослини і тварин, спостерігати за ними тривалий час.
    Мешканців живого куточка діти бачать щодня, і це полегшує роботу вихователя; під його керівництвом діти систематично доглядають за рослинами і тваринами. У цей час діти отримують уявлення про різноманіття рослинного і тваринного світу на землі, про те, як ростуть і розвиваються рослини і тварини, які умови для них потрібно створити. У куточку природи дошкільнята розглядають рослин і тварин, спостерігати за ними. У дітей розширюються знання про природу. За ознайомлення з живими об’єктами у дошкільнят розвиваються спостережливість, інтерес до природи. Крім того, живий куточок сприяє таким пізнавальним процесам як сприйняття, мислення, уява, увага і пам’ять. Діти мислять (встановлюють причинно-наслідкові зв’язки), запам’ятовують назви мешканців живого куточка, придумують ігри. Під час догляду за мешканцями куточка природи у вихованців  формуються трудові навики і такі цінні якості, як працелюбність, відповідальність, екологічна свідомість.

Заняття у живому куточку дозволить побачити:
·         нерозривний і загальний зв’язок живого організму із зовнішнім середовищем, багатофункціональне пристосування до певних елементів середовища;
·         появу нового організму, його ріст, розвиток і умови, що забезпечують ці процеси;
·         специфіку живого організму, його відмінність від предметів;
·          різноманіття живих організмів і різні способи взаємодії із середовищем тощо.
     Відбираючи рослини і тварини для куточка природи, слід враховувати, що живий куточок поповнюють поступово, щоб діти могли роздивитись внесені об’єкти і спостерігати за ними. Поповнюючи куточок природи, слід привернути увагу усіх дітей до нових рослин і тварин, назвати їх, роздивитися разом з дітьми, розказати, де ростуть рослини постійно, визначити її місце у куточку природи і розказати дітям, як за нею слід доглядати.

Майструємо особистий календар природи для дітей
Ріст та розвиток живих організмів(розповідання інформації за допомогою наочних карток)

Комментариев нет:

Отправить комментарий